Djurkliniken i Ängelholm är en välutrustad smådjursklinik på 250 kvm som funnits sedan 1997. Kliniken ligger centralt i Ängelholm med bra parkering direkt vid entren. När ditt djur blir sjukt vill du självklart känna att han eller hon får bästa tänkbara vård. Vår vårdfilosofi är att erbjuda högkvalitativ djursjukvård som kombinerar den stora klinikens möjligheter med den lilla klinikens lugna, personliga och engagerade bemötande. Vi har resurser att utföra samma behandlingar, utom vissa större operationer/undersökningar, som stora kliniker dock under lugnare förhållanden och alltid med samma veterinär och djursjukskötare. Vi arbetar med alla mindre sällskapsdjur. Våra vanligaste patienter är hundar och katter.

Djurhälsotek

I vårt djurhälsotek tillhandahåller vi det högkvalitativa fodret Specific som bara säljs hos vetrinärer. Vi har foder som används som en viktig del i behandlingen av olika sjukdomstillstånd. Dessutom har vi foder för friska hundar och katter i olika livsstadier och med olika behov. Förutom foder finns ett noga utvalt sortiment av vissa djurtillbehör som exempelvis kosttillskott, tandpreparat, schampo, tasskydd och liknande.